Ahad, 19 Mac 2017

Fadzli pastikan kemenangan


 

ARKIB : 14/10/2001
PEMAIN Malaysia, Amin Shahreen Mubin (tengah) cuba menghalang bola sepakan pemain Hong Kong, Li Hang Wui dalam aksi bola sepak Sekolah-Sekolah Asia di Stadium KLFA, Cheras, semalam. Malaysia menang 3-1. - Gambar SAIFUL BAHARI ASHARI.

BEKAS pemain kelab Jerman, SV Wehen, Mohd. Fadzli Shaari menjaringkan dua gol untuk membantu Malaysia menundukkan Hong Kong 3-1 dalam Kejohanan Bola Sepak Bawah 18 Sekolah-Sekolah Asia di Stadium KLFA, Cheras, semalam.

Satu lagi gol skuad negara diperoleh menerusi Khairul Izwan Khalid. Gol tunggal Hong Kong dijaringkan oleh Li Chun Wai.

Fadzli membuat sepakan dari jarak kira-kira 20 meter yang tepat ke penjuru atas sebelah kanan gawang Hong Kong untuk gol penyaman.

Gol kedua negara diperoleh pada minit ke-59 menerusi tandukan Khairul Izwan. Tiga minit sebelum wisel penamat, Fadzli membuat larian solo dari kiri ke dalam kawasan gol sebelum menyepak masuk gol ketiga Malaysia. Terdahulu, pasukan pilihan Thailand membelasah Sri Lanka 12-0 di Stadium Maybank, Bangi dalam perlawanan Kumpulan A.

Kitipon Paphu-nga menjaringkan empat gol sementara Ekapan Inthasen dan Banaikongbrabhan masing-masing menyumbang dua gol.

Dalam Kumpulan B, Korea Selatan menumpaskan Vietnam 3-0 sementara Indonesia mengatasi China 1-0 dalam satu lagi perlawanan di Stadium Selayang.

SUMBER-Artikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2001&dt=1014&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_02.htm#ixzz4blc8VWz3 © Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan